#8 Spotify Ad Studio - MUSIC - MARKETING - BRANDING

Hallo! ☀️ De open-rates zijn duidelijk: Jullie willen de mail aan het einde van de dag. Gaan we regel
#8 Spotify Ad Studio - MUSIC - MARKETING - BRANDING
Door Carlo Kiksen • Editie #8 • Bekijk online
Hallo! ☀️ De open-rates zijn duidelijk: Jullie willen de mail aan het einde van de dag. Gaan we regelen! Vandaag: 1. MUSIC: Verse tracks - 2. Spotify Ad Studio: Een kort stukje eerste ervaringen met Spotify’s nieuwe advertentieplatform - 3. MARKETING: Oa een perfect stukje sponsored content van ABN AMRO, en meer verse artikelen.
Tips? Reacties? Let me know! ✉️ Reply of gebruik de duimpjes onderaan deze mail 👍 👎 - Veel plezier 🙌

1. MUSIC
🔊 FRESH TRACKS // Carlo Kiksen on Spotify
Elias Mazian - Ride That Ssh...
2. Spotify Ad Studio
Het grootste nieuws van deze week: Spotify komt met een nieuw adverteerdersplatform voor audio-ads, Spotify Ad Studio. Naast targeting op locatie, leeftijd, geslacht en device wordt ook taste-targeting (genre) en fan-targeting (artiest) aangeboden. 
Spotify Ad Studio - https://adstudio.spotify.com/
Spotify Ad Studio - https://adstudio.spotify.com/
Ik heb inmiddels toegang tot de dienst, mijn eerste indruk:
  • Voorlopig is Spotify Ad Studio alleen beschikbaar in de US. Dat wil zeggen, met een Amerikaans Paypal account.
  • Het minimale ad-budget is $250. Met een brede testdoelgroep kwam ik uit op een prijs per ad listen (CPL?) van $0,025. Daarmee kom je grofweg op een CPM van $250 en dat is erg duur, vergeleken met bijvoorbeeld Facebook Ads. Ik zie nog geen instellingen voor campagnes op CPC, CPM of conversie.
  • Een campagne start op zijn vroegst pas na 48-uur. Spotify beoordeeld de creative voor publicatie.
  • Ik ben erg benieuwd naar het derde scherm, ‘Ad Creative’. Kunnen we daadwerkelijk een audio-ad maken in dit platform, op een zelfde manier zoals we in Facebook Ads een advertentie kunnen maken?
Meer info (zoals audio en image ad specs) geeft Spotify in dit Google drive document.
Al met al een zeer interessante ontwikkeling. Ik zie dit wel als een groot nieuw advertentieplatform, naast die van Facebook en Google. Als marketeers zijn we al bijna verplicht om basiskennis van design, coding en video te hebben, daar komt nu audio bij. 
Aan de andere kant speelt hier wel een issue rondom het bereik van de juiste doelgroep op Spotify. Échte dedicated gebruikers van Spotify hebben natuurlijk een betaald account, zónder advertenties. Hoe dit in de praktijk uitpakt, dat weet ik niet. Adverteerders die een campagne met mij willen testen, ✉️ stuur me een mail.
3. MARKETING
The big debate: Is coding must-have skill for marketers?
7 interesting laws blockchain will force to change
Amazon’s new bestseller list tracks what people are actually reading
Why Amazon is eating the world
‘The Internet Is Broken’: @ev Is Trying to Salvage It
The Story Behind MailChimp's Wild Growth
Tot de volgende mail!
P.S. Dit wordt de week van Tom Dumoulin! 💪 🇮🇹
Hoe vond je deze editie?
Carlo Kiksen

MUSIC - MARKETING - BRANDING 🔥 Door @CarloKiksen

Gemaakt door Carlo Kiksen met Revue. Als deze nieuwsbrief doorgestuurd is en je wilt je aanmelden, klik dan hier. Als je deze nieuwsbrief niet meer wilt ontvangen, dan kun je je hier afmelden.