Bekijk profielpagina

#52 👺 GDPR Consent als conversiepunt

Één van de dingen waarom ik mijn werk zo leuk vind, is omdat ik mijn eigen doelgroep ben. Ik speel da
#52 👺 GDPR Consent als conversiepunt
Door Carlo Kiksen • Editie #52 • Bekijk online
Één van de dingen waarom ik mijn werk zo leuk vind, is omdat ik mijn eigen doelgroep ben. Ik speel dan wel geen instrument (mijn glorieuze loopbaan als Utrechtse studenten-dj uitgesloten natuurlijk), maar de Plato heeft een goede klant aan mij, ik ga graag naar concerten en ik kan enorm uitkijken naar een festival. Ik heb dan ook heel veel zin om dit weekend als bezoeker naar Down the Rabbit Hole te gaan. Deze week gooi ik mijn muziektips op Instagram Stories, voor nu: Fijne week! 🐰

👺 GDPR Consent als conversiepunt
Ik heb het al vaker gezegd: Door de nieuwe GDPR / AVG wetgeving wordt het verkrijgen van consent net zo belangrijk als, zo niet veel belangrijker dan, het verzamelen van e-mailadressen. De consent is de eerste bewuste stap die een bezoeker zet in het proces om een actieve fan te worden. Door bewust consent te geven, geeft een bezoeker voor het eerst iets van zichzelf weg aan een merk.
Als ik dit zou mogen onderzoeken, zou ik zeggen dat de intentie tot het geven van consent van invloed is op 1) betrokkenheid met het merk en 2) koopgedrag.
De praktische implicatie is duidelijk: De cookiemelding wordt enorm belangrijk en we moeten als marketeers daar veel meer aandacht aan gaan geven. Op dit moment ken ik twee tools die hier slim op inspringen, toevallig beide uit Nederland: Consently en cookieShark. Laat het mij vooral weten als jij er meer kent.
Kort nieuws
👋 Bye!
Alles met een * is werkgerelateerd, maar nog steeds heel tof! Vorige mailing gemist? Die staat hier: #51 💎 Muziek draait om merken, niet om rechten
Hoe vond je deze editie?
Carlo Kiksen

MUSIC, MARKETING & BRANDING 🔥 Door @CarloKiksen
In mijn wekelijkse nieuwsbrief hou ik je op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van branding en marketing in muziek, entertainment en breder. Elke dinsdag!

Als je deze nieuwsbrief niet meer wilt ontvangen, dan kun je je hier afmelden.
Als deze nieuwsbrief doorgestuurd is en je wilt je aanmelden, klik dan hier.
Gemaakt door Carlo Kiksen met Revue.