Bekijk profielpagina

#49 Artificial Intelligence: Een wake-up call voor artiesten

Om maar met DJVT te spreken: Niks intro. Veel plezier en fijne week!
#49 Artificial Intelligence: Een wake-up call voor artiesten
Door Carlo Kiksen • Editie #49 • Bekijk online
Om maar met DJVT te spreken: Niks intro. Veel plezier en fijne week!

Artificial Intelligence: Een wake-up call voor artiesten
In mijn presentaties en workshops komt de invloed vanArtificial Intelligence op muziek wel eens voorbij.
Ik gebruik het als argument om meer als artiest na te gaan denken, in plaats van als muzikant.Het wordt steeds moeilijker om je als artiest te onderscheiden met je muziek, zeker met de opkomst van smart speakers waarop de artiest niet zichtbaar is.
Daarmee komt automatisch de vraag, hoe relevant is het concept artiest nog als mensen alleen het product 'muziek consumeren? Als een zelflerende computer al de wereldkampioen schaken kan verslaan, kan ie ook wel een goed liedje schrijven. Z矇ker als je uit de Spotify API vrij gemakkelijk de parameters van een gemiddelde hit kan achterhalen.
Laat de opkomst van AI een wake-up call zijn dat succes draait om emotie en niet om ratio. Denk breder dan alleen muziek, maak verhalen en entertain je publiek. Zo ontstaat de band met je fans, en daar kan geen foutloze tophit van een zelf lerend algoritme tegenop.
Kort nieuws
Bye!
Alles met een * is werkgerelateerd, maar nog steeds heel tof! Vorige mailing gemist? Die staat hier:#48 兩儭 BLOG: De AVG voor artiesten 抽 PR onder vuur
Hoe vond je deze editie?
Carlo Kiksen

MUSIC, MARKETING & BRANDING Door @CarloKiksen
In mijn wekelijkse nieuwsbrief hou ik je op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van branding en marketing in muziek, entertainment en breder. Elke dinsdag!

Als je deze nieuwsbrief niet meer wilt ontvangen, dan kun je je hier afmelden.
Als deze nieuwsbrief doorgestuurd is en je wilt je aanmelden, klik dan hier.
Gemaakt door Carlo Kiksen met Revue.