Bekijk profielpagina

#42 🚀 Spotify: what's next?

Op Tweetakt zag ik zondag Faces on TV. Al goed bezig in België en in Nederland komen we deze band ook
#42 🚀 Spotify: what's next?
Door Carlo Kiksen • Editie #42 • Bekijk online
Op Tweetakt zag ik zondag Faces on TV. Al goed bezig in België en in Nederland komen we deze band ook steeds vaker tegen. Ga hen checken want dit was tof! - Fijne week!

Hunee - Hunchin' All Night
🚀 Spotify: what's next?
Over de beursgang van Spotify is veel te veel geschreven, daarvoor verwijs ik je graag naar andere nieuwsbrieven zoals Platform & StreamJasper van Vugt en Motive Unknown. Waar ik deze week naar kijk: What’s next?
1 - Hardware
2 - Crossover met andere diensten
Erin Griffith
Interesting: Spotify exploring a bundle that includes Hulu and 3 vinyl albums a month: https://t.co/VJRzBpvKst
6:15 PM - 7 Apr 2018
3 - Nieuwe omzetstromen uit advertising
4 - ‘Cool factor’ uitspelen
Waarom dit allemaal belangrijk is? Hiervoor haal ik graag nogmaals dit geweldige artikel aan. Het belangrijkste aan muziekmarketing is het omzetten van passieve luisteraars naar actieve fans, met elk middel mogelijk. 
Streams uit playlists boeien niet, totdat luisteraars gaan kijken van wie dat nummer eigenlijk is. Neem bijvoorbeeld de autospeaker (zie boven). Voor muziekmarketing belangrijk: Zit er een scherm op? Zo nee, hoe weten luisteraars naar welke artiest ze luisteren? Hoe kun jij als marketeer hier op inspelen? 
Kort nieuws
👋 Bye!
Alles met een * is werkgerelateerd, maar nog steeds heel tof! Vorige mailing gemist? Die staat hier: #41 🛑 Het valt allemaal wel mee met #DeleteFacebook
Hoe vond je deze editie?
Carlo Kiksen

MUSIC, MARKETING & BRANDING 🔥 Door @CarloKiksen
In mijn wekelijkse nieuwsbrief hou ik je op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van branding en marketing in muziek, entertainment en breder. Elke dinsdag!

Als je deze nieuwsbrief niet meer wilt ontvangen, dan kun je je hier afmelden.
Als deze nieuwsbrief doorgestuurd is en je wilt je aanmelden, klik dan hier.
Gemaakt door Carlo Kiksen met Revue.