Bekijk profielpagina

#37 ⚒ CPU coin mining als omzetstroom voor content creators 💰 Spotify naar de beurs

Over naar de orde van de dag na een fantastische, maar korte, natuurijsperiode ❄️ Deze week gaat het
#37 ⚒ CPU coin mining als omzetstroom voor content creators 💰 Spotify naar de beurs
Door Carlo Kiksen • Editie #37 • Bekijk online
Over naar de orde van de dag na een fantastische, maar korte, natuurijsperiode ❄️ Deze week gaat het over cryptocoins minen en een beursgang, moet niet gekker worden! Gelukkig gaan we het donderdag in DB’s bij Club No Man’s Land over enigzins reguliere muziekmarketing hebben: Het maken van een releaseplan. Tot dan!

⚒ CPU coin mining als omzetstroom voor content creators
Er zijn veel manieren om te verdienen aan content. Abonnementen, pay-per-view, advertenties of zelfs in ruil voor data, zoals e-mailadressen. Met de komst van cryptocurrencies kunnen we daar een verdienmodel aan toevoegen: Content in ruil voor de CPU kracht van de gebruiker.
Dit werkt zo: Op het moment dat iemand jouw content consumeert (kijken, luisteren lezen, whatever), gaat er een scriptje draaien. Hiermee wordt de processor van de consument aangesproken om een cryptocoin te minen. De opbrengst gaat naar jou.
Stel je voor: Je leest een artikel op de website van een krant en daar doe je drie minuten over. Of je kijkt een film van één uur op een streaming service. Of je bent vijf minuten op de website van een artiest om een video te kijken. Al die tijd wordt er op jouw computer een cryptocurrency gemined, waarvan de opbrengst naar de content creator gaat. Ideaal! Stap verder misschien: Een streaming platform die niet in rechten uitbetaald, maar in coins rechtstreeks aan de artiest.
Uiteraard is dit alleen interessant met een coin die op CPU kan worden gemined. De coin Monero leent zich op dit moment het beste hiervoor. Er zijn wat tools die dit proces in een makkelijk te installeren widget hebben, maar die pakken een groot percentage van de omzet (30% bij Coinhive). Toch, stél dat deze coin ineens “to the moon” gaat (om maar in crypto terminologie te blijven), kán het interessant zijn voor websites of apps met relatief veel bezoekers die lang actief blijven.
💰 Spotify naar de beurs
Dat Spotify naar de beurs gaat en afgelopen week de benodigde documenten heeft ingediend is intussen algemeen bekend. Dit zijn voor mij de meest interessante ontwikkelingen:
Marketing & branding
Other
👋 Bye!
Alles met een * is werkgerelateerd, maar nog steeds heel tof!
Vorige mailing gemist? Die staat hier: #36 🏃‍♂️AMP voor snelle mobiele emails 🏡 Airbnb als concertagenda 📦 Facebook en Spotify worden dozenschuivers
Hoe vond je deze editie?
Carlo Kiksen

MUSIC, MARKETING & BRANDING 🔥 Door @CarloKiksen
In mijn wekelijkse nieuwsbrief hou ik je op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van branding en marketing in muziek, entertainment en breder. Elke dinsdag!

Als je deze nieuwsbrief niet meer wilt ontvangen, dan kun je je hier afmelden.
Als deze nieuwsbrief doorgestuurd is en je wilt je aanmelden, klik dan hier.
Gemaakt door Carlo Kiksen met Revue.