#31 ESNS18 report 📰 De Facebook news feed gaat veranderen en dat is een goede zaak

Helemaal fris en fruitig (haha) aan de slag na ESNS. Mooie week met veel nieuwe mensen, nieuwe bands
#31 ESNS18 report 📰 De Facebook news feed gaat veranderen en dat is een goede zaak
Door Carlo Kiksen • Editie #31 • Bekijk online
Helemaal fris en fruitig (haha) aan de slag na ESNS. Mooie week met veel nieuwe mensen, nieuwe bands en nieuwe kennis. Fijne dinsdag!

#ESNS18
ESNS18 was te gek. Qua muziek heb ik geen échte uitschieters gezien, helaas. Maar als ik de winnaar-lijstjes kijk op bijvoorbeeld 3voor12, dan heb ik de meeste winnaars ook wel gemist. Mijn absolute hoogtepunten: Colin Benders, LUWTEN, George Fitzgerald, Day Fly, Jagd, Wende en Naaz. Verder tof: Alice Merton, Tom Tripp, Theodore, Meisterjaan, Rytmeklubben, Nana Adjoa, Josylvio, Jacin Trill, EUT en Sjamsoedin.
Op de conferentie was het panel met de brand manager van Borussia Dortmund echt fantastisch. Ik hoop dat daar nog slides van online komen.
BOEF - ANTWOORD (PROD. JACK $HIRAK)
Nederlandse bands stelen de show op openingsdag van Eurosonic
📰 De Facebook news feed gaat veranderen en dat is een goede zaak
De Facebook news feed gaat veranderen: Minder berichten van bedrijven, meer van vrienden. Ik vind dit een hele goede zaak. Het wordt ons als marketeers veel te makkelijk gemaakt om mensen te bereiken op Facebook met onze shitty content. Met deze move daagt Facebook ons uit om 1) Ons publiek te entertainen met extreem relevante content 2) Een community van fans op te bouwen die jouw content wíl zien. En laten deze uitdagingen nou eens daily business zijn voor marketeers in entertainment en media.
Wat moet je dan praktisch doen om je fans te bereiken, activeren en iets te verkopen op Facebook in 2018? Op Eurosonic Noorderslag heb ik hier met veel mensen over nagedacht. Een paar terugkerende actiepunten:
  • Ken je conversiepunt. Is de post bedoeld als bereik (acquisitie), engagement (activatie) of wil je dat mensen iets kopen (revenue)? Weet wanneer een post succesvol is en vier je successen.
  • Ondersteun de juiste posts met ad budget. Het kan écht geen kwaad om een post waar je veel bereik op wilt hebben, te adverteren. Niet elke euro wordt direct terugverdiend, er zitten meerdere stappen tussen acquisitie en aankoop.
  • Entertain! Je content moet nóg beter. Het tijdperk van “vanavond spelen we hier kom je ook” is over. Maak een podcast. Vertel een verhaal over je playlist op Spotify. De mogelijkheden zijn eindeloos.
  • Als je groot genoeg bent (paar duizend likes kan genoeg zijn) - Maak een community. Creëer een plek waar fans met elkaar kunnen praten. Niet alleen over jouw merk, wél onder jouw vlag.
Music marketing
Other
👋 Bye!
Alles met een * is werkgerelateerd, maar nog steeds heel tof!
Vorige mailing gemist? Die staat hier: #30 🌴 Tijd voor ESNS 
Hoe vond je deze editie?
Carlo Kiksen

MUSIC - MARKETING - BRANDING 🔥 Door @CarloKiksen

Gemaakt door Carlo Kiksen met Revue. Als deze nieuwsbrief doorgestuurd is en je wilt je aanmelden, klik dan hier. Als je deze nieuwsbrief niet meer wilt ontvangen, dan kun je je hier afmelden.