#24 💵 Cryptocoins, micropayments en music

#24 The money edition 💰 met extra aandacht voor cryptocoins en micropayments in music. Veel plezier e
#24 💵 Cryptocoins, micropayments en music
Door Carlo Kiksen • Editie #24 • Bekijk online
#24 The money edition 💰 met extra aandacht voor cryptocoins en micropayments in music. Veel plezier en fijne maandag!

🎧 MUSIC
L'Atelier - Feel my Bicep #89
Eefje de Visser Wakker (ZES Remix) *
💵 Cryptocoins, micropayments en music
Afgelopen week zagen we Dimitri Vegas & Like Mike een shoutout doen naar een cryptocoin in een (sponsored?) post op Instagram. Bij het album van Björk krijg je 100 gratis Audiocoins, een cryptocoin die als een vorm van micropayments kan dienen. En cryptocoin Vezt laat je mede-eigenaar worden van muziekrechten.
Daarnaast is cryptocoin ReddCoin een interessante: Microypaments in plaats van een like of share op social media. Bijzonder interessante ontwikkelingen, vooral omdat micropayments voor premium content en early access (“betaal een euro om deze speciale video te zien” / “speciale fan-presale voor iedereen die afgelopen maand een euro heeft gedoneerd”) tot nu vrijwel niet beschikbaar zijn in een voor Nederland passende oplossing (meertalig, betalen in Euro, bij voorkeur met digital wallet). Zelfs niet in het afgelopen week opnieuw gelanceerde Drip platform van Kickstarter, zelfs niet in marktleider Patreon.
Op 13 januari 2018 is de PSD2 betaalrichtlijn van kracht. Na toestemming zijn banken verplicht jouw betaalgegevens te delen met andere partijen. Hypothetisch gezien, zouden partijen zoals Facebook Pay, Snapcash en Apple Pay dan beter beschikbaar moeten zijn in Nederland, waardoor micropayments toegankelijker worden voor artiesten. Maar wellicht is ook dát weer achterhaald en moeten we direct over op de crypto’s voor micropayments. 
Wat dat betreft is Katalysis een gulden (haha) middenweg: Betalen met cash dmv een soort Blendle button, uitbetaald worden in Bitcoin.
Dimitri Vergas & Like Mike in de $crypto
🎏 Streaming
Social media update
Tweemaal Facebook deze week: Allereerst heeft Facebook de ‘Group Stories’ functie van Snapchat gekopieerd, wat ik echt prima vind: De meeste artiesten waar ik voor werk hebben geen Snapchat doelgroep, en Group Stories is een fantastische functie voor festivals en concerten.
In de VS lanceert Facebook opnieuw een Foursquare concurrent, door een app uit te brengen rondom Facebook Events. Slim, want op ADE kwam ik er achter dat evenementen navigeren in de Facebook app niet heel lekker werkt. Ik kijk uit naar de mogelijkheden voor promotie van events, zoals concerten, in deze app.
Other
Reddit Hates Blatant Marketing: Here's How You Can Still Get Thousands of Visitors
👋 Bye!
Alles met een * is werkgerelateerd, maar nog steeds heel tof! 
Vorige mailing gemist? Die staat hier: #23 💯 Ken en gebruik je data 💻 Toffe dingen met de Spotify API
Hoe vond je deze editie?
Carlo Kiksen

MUSIC - MARKETING - BRANDING 🔥 Door @CarloKiksen

Gemaakt door Carlo Kiksen met Revue. Als deze nieuwsbrief doorgestuurd is en je wilt je aanmelden, klik dan hier. Als je deze nieuwsbrief niet meer wilt ontvangen, dan kun je je hier afmelden.